مدیریت استراتژیک مالیات

مدیریت استراتژیک مالیات

مدیریت استراتژیک مالیات شامل تجزیه و تحلیل مالی و تصمیم گیری است بایستی که وضعیت مالیات سازمان خود را به طور پیشگیرانه کنترل کنید تا شرایط قانونی برآورده شود. برنامه ریزی استراتژیک مالیات می تواند صرفه جویی قابل توجهی در کسب و کار، زندگی افراد و مشاغل به بار آرود.

برنامه ریزی مالیاتی استراتژیک برای کسب و کار

خرید یا فروش مشاغل

عوامل زیادی در تصمیم به خرید یا فروش مشاغل تأثیرگذار است. در این میان ، پیامد های مالیاتی باید یکی از مهمترین موارد باشد. در ساختار مالیاتی فعلی ، اتخاذ یک استراتژی خرید چند ساله به طور معمول می تواند در کاهش بار مالیاتی هم برای کسانی که به دنبال خرید مشاغل هستند و هم برای کسانی که قصد فروش آن را دارند ، کمک زیادی کند. با دریافت کل عواید حاصل از تعطیلی ، خریدار احتمالاً درآمد مشمول مالیات خود را در پرانتز از آنچه که برای جبران خسارت یا استراتژی اقساط معوقه برای خرید اتخاذ کرده بود ، وارد کند.

تشکیل یک تجارت

هنگام تصمیم گیری برای تشکیل مشاغل ، بخش مهمی از برنامه ریزی استراتژیک مالیات ، انتخاب نهاد است. علاوه بر نگرانی در مورد مسئولیت شخصی ، برخی از اشخاص خاص ممکن است مشمول مالیات مضاعف یا کسر مالیات خاصی شوند.

در اینجا محبوب ترین اشکال نهاد های شرکتی و مختصرا در مورد مزایا و معایب آنها آورده شده است:

شرکت های سی C-Corporation یک نهاد تجاری محبوب است ، به ویژه برای مشاغل بزرگ. شرکت های پذیرفته شده در بازار های سهام معمولاً C-Corporate هستند. در حالی که آنها دارایی های تجاری و شخصی را از هم جدا می کنند و بنابراین از مسئولیت شخصی دارایی های تجاری جلوگیری می کنند ، اما در مقایسه با سایر اشکال معمولاً از نظر مالیاتی رفتار نامطلوبی دارند. دلیل این امر این است که C-Corporation مشمول “مالیات مضاعف” می شود که در آن سود شرکت هنگام بدست آوردن مالیات دریافت می شود و پس از توزیع آن به سهامداران مجدداً مالیات دریافت می شود.

شرکت های S به طور مشابه با C-Corporation ، S-Corporation دارایی های تجاری و شخصی را از هم جدا می کند ، به این معنی که صاحبان S-Corporation نگرانی از حمله بستانکاران به دارایی های شخصی آنها نخواهند داشت. با این حال ، برخلاف C-Corporation ، S-Corporation مالیات مضاعف ندارد. در عوض ، این نهاد شرکتی از “مالیات عبور” استفاده می کند که در آن سود کسب و کار به سهامداران منفرد اختصاص یافته و مالیات می گیرد. چندین شرط لازم برای کسب و کار برای کسب عنوان S-Corporation وجود دارد که شامل محدودیت در تعداد سهامداران و الزام شهروندان برای همه سهامداران است.

شرکت های با مسئولیت محدود. شرکت های با مسئولیت محدود در دهه های اخیر به دلیل ترکیب برخورد مالیاتی مطلوب و کاهش مسئولیت شخصی ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. مشابه دو نهاد تجاری قبلی ، شرکت های با مسئولیت محدود دارایی های تجاری و شخصی را از یکدیگر جدا می کنند که به مالک اجازه می دهد از مسئولیت شخصی در قبال بدهی های تجاری جلوگیری کند.

مشاغل و مشاغل انحصاری. مشاغل و مشاغل انحصاری هر دو آسان ترین نهاد تجاری برای ایجاد هستند و معمولاً بدترین گزینه نیز بشمار می روند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص مدیریت استراتژیک مالیات به پیج شرکت حسابداری بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *