ویژگی های شخصیتی حسابرسان داخلی

ویژگی های شخصیتی حسابرسان داخلی

ویژگی های شخصیتی حسابرسان داخلی

فرض سنتی در مورد حسابرسی این است که حسابرس اطلاعات را به صورت عینی و مستقل پردازش می کند. با این حال، اسمیت پیشنهاد می کند که این امر واقع بینانه نیست زیرا هر فرد برای انجام وظایفی مانند جستجوی اطلاعات، قضاوت و گزارش ، رویکرد خود را اتخاذ می کند. علیرغم قصد حسابرس مبنی بر عملکرد عینی و مستقل مطابق با استاندارد های حرفه ای ، تأثیر ویژگی های شخصی به طور غیرقابل انکاری وجود دارد و بر قضاوت حسابرس تأثیر می گذارد. به طور کلی پذیرفته شده که عملکرد قضاوت تحت تأثیر شخصیت و ظرفیت های شناختی پردازنده اطلاعات است. بنابراین ، تمرکز در تحقیقات بر روی شخصیت حسابرسان داخلی تعجب آور نیست.

مدل پنج عاملی

مدل پنج عاملی (همچنین به عنوان پنج بزرگ شناخته می شود) طبقه بندی عمومی برای طبقه بندی شخصیت است. تعریف صفات ، که در نهایت منجر به مدل پنج عاملی می شود ، با فهرست گسترده کلمات مربوط به ویژگی های شخصیتی آلپورت و اودبرت (1936) آغاز شد. بخش هایی از این فهرست توسط کتل و آلپورت (1943) در 35 ویژگی شخصیتی طبقه بندی شده و توسط Fiske (1949) به پنج عامل 3 کاهش یافته است. پس از تحقیقات بیشتر ، مک کری و کاستا (1987) در نهایت پنج عامل یا ویژگی های شخصیتی را که امروزه به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرند ، تعریف کردند.

کار حسابرسی چیست ؟

به طور کلی، حسابرسی را می توان به عنوان یک فرایند تکراری از فعالیت های حسابرسی که شامل مراحل مختلف به هم مرتبط است (به عنوان مثال برنامه ریزی، کار میدانی، ارزیابی شواهد حسابرسی ، گزارش) توصیف کرد. در چارچوب شایستگی حسابرسی داخلی جهانی ، موسسه حسابرسان داخلی (IIA) ده صلاحیت اصلی برای موفقیت حرفه حسابرسی داخلی ارائه داد. پژوهش حاضر شایستگی های اساسی را که عمدتاً با “مبنای ارائه خدمات حسابرسی داخلی” و “مهارت های شخصی” مرتبط است ، پوشش می دهد. ما تصدیق می کنیم که با تغییر موقعیت حسابرس داخلی در سازمان ، صلاحیت های مورد نیاز تغییر می کند. به عنوان مثال ، در پست های ارشد بیشتر ، صلاحیت های مدیریت و رهبری بیشتری درخواست می شود. به منظور تجزیه و تحلیل ما ، ما بر سه فعالیت اصلی حسابرسی 5 که یک حسابرس داخلی انجام می دهد تمرکز می کنیم ، یعنی جستجوی اطلاعات (بخش 2.2.1) ، تصمیم گیری (بخش 2.2.2) و گزارش (بخش 2.2.3). در هر یک از این فعالیت ها ، حسابرس باید به خوبی عمل کند و ویژگی های شخصیتی خاصی را نشان دهد تا معیار های عملکرد وظیفه را برآورده کند.

ویژگی های شخصیتی حسابرسان داخلی

در این بخش ، ویژگی های شخصیتی حسابرسان داخلی را با استفاده از مدل پنج عاملی مورد بحث قرار می دهیم:

  • گشودگی تجربه ؛
  • روان رنجوری ؛
  • وظیفه شناسی؛
  • برونگرایی ؛
  • قابل قبول بودن.

پس از مرور و بحث ادبیات، برای هر یک از ویژگی های شخصیتی فرضیه ای ارائه می دهیم که تفاوت شخصیت بین حسابرسان داخلی و سایر متخصصان با سطح تحصیلات مشابه را پیش بینی می کند.

برای یادگیری نقش ها و فعالیت های حسابرسان و حسابدارن با آموزش های به روز در اصفهان با بهترین قیمت و اساتید مجرب ایران سری به موسسه سرای حسابدار اصفهان بزنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *